Kafe Taman Ku, Putrajaya


Kalau anda nak tempat yang cosy, murah dan sedikit ada kelainan, cubalah berkunjung ke Kafe Taman Ku ni yang terletak di Presint 18, Putrajaya. 

Kafe Taman Ku, Presint 18 ni tak nampak dari tepi jalan utama di Putrajaya. Kedudukannya sedikit ke dalam, di kawasan perumahan dan kuarters Kerajaan. Sebenarnya Kafe Taman Ku ni cuma ambil corner lot daripada sederet pendek rumah kedai ala Inggeris di Presint 18 ni.




Parking dia open space, dan percuma.... yea......!!


Setibanya di sana, Alhamdulillah parking pun banyak lagi. Apa lagi semua terus jalan dan masuk Kafe Taman Ku sebab nak catch up, lama tak jumpa kan masing-masing. 



Cantik kedai dia...  

Kedai ni kalau time lunch weekdays tak ramai orang pun...

Ada satu sudut yang ada buku-buku yang saya tak ambil dan masukkan dalam gambar. Tapi buku pun buku-buku lama yang macam tangkap muat je, asal letak je, janji nampak ada buku buat hiasan kat kafe.


Harga tak la murah juga kan bila banding dengan kuantiti portion dia...

Saya benci betul bila kedai mula slash-slash'kan menu. Sebab option makin kurang nanti nak order apa.

My wife favourite...

Kalau lapar, jangan order ni, berjanggut menunggu, naik darah dulu... 

Order macam biasa, guna chit ni... 



Satu perkara yang anda kena tahu, yang pekerja dekat sini semua ada sedikit special, walaupun nampak normal. Katanya ada yang autism/disleksia dan sebagainya. Sebab tu, kena la sabar sedikit kalau rasa layanan kat sini pelik dan lambat. Tenang ye.. 

Kami pun tahu bukan masa di Kafe Taman Ku ni pun, dah balik pejabat baru ada budak perempuan kat office bagitahu. Padan la slow and blur semacam je krew-krew kat sana. Tapi yang peliknya hensem2, cantik2 krew-krew dia. Kalau tak percaya, tuan/puan pergilah tengok sendiri.



Ada sudut jual cookies.... 

Saya order Yong Tau Fu ni je... sebab dah kenyang pun sebelum datang..



Makanan yang saya order sedap tak? Urm........ compare dengan harga, kuantiti, dan suasana kedai... kira ok la.... harga berpatutan. Presentation makanan pun kemas dan cantik. Cuma makan kena bayar pakai cash.

Kalau tuan/puan nak pergi, alamat dia seperti di bawah:


Kafe Taman Ku, Jalan P18k, Presint 18, 62000 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya



Sekian, terima kasih sebab sudi membaca.

Comments

Popular posts from this blog

Makan Masak Lemak di Itik Salai Masthar, Sg Merab

Umrah for Dummy - Part 4

Bawal Power Sempoi, Teras Jernang, Bangi