Cibiuk, Shah Alam


Rumah Makan Cibiuk Shah Alam
Jalan Ikhtisas, Seksyen 14, 40000 Shah Alam, Selangor




Kebetulan kami ada di Shah Alam hari ni, sebab ada orientasi PhD di UiTM. Saja nak kongsi, kalau tuan / puan nak buat PhD dalam Sains Pentadbiran secara separuh masa, UiTM memang pilihan terbaik. UiTM sediakan pelan pembelajaran yang fleksibel, sesuai dengan orang yang masih bekerja. Walaupun kerja shift.

Lepas orientasi tu, saja nak cari makan. Tak la lapar sangat, dorang dah jamu minum petang. Tapi tu la, mulut saja nak try makanan sedap.




Cibiuk Shah Alam ni berada di lokasi dekat dengan Pusat Bandar dia. Kawasan pembangunan bercampur, ada banyak lot komersial dan pejabat. Rumah pun ada rasa, kondominium.

Kedai selesa, ada penghawa dingin.




Masa datang ni tak ramai orang. Walaupun cuma 2 orang je, kami minta duduk dekat sini.




Suasana kedai romantik, lampu malap dan kelam je.








Kedai makan Indonesia ni, sambal dia la yang sedap. Kedai ni pun sama, sambal sedap. Percuma pula tu. Ulam pun percuma. Ambil sendiri je.





Gambar bawah ni, antara lauk yang kami pesan. Sup Iga Bakar ni rupanya Iga Bakar dan Sup Kosong je... kami punya la teruja nak tengok macamana sup bakar. Ingat warna hitam ke.. hu3..





Tilapia goreng ni dia tak bukak cantik-cantik biar nampak macam sayap. Setengah kedai Indonesia akan buat macam tu. Rasa sama je la, cuma nampak cantik.





Jus Alpokat dan Teh Botol.








Ayam Bakar dia pun sedap. Nasi dia muak sikit, macam nasik minyak. Dia akan letak dalam periuk besi macam gambar di bawah ni.





Keseluruhannya, saya mungkin akan datang lagi ke sini. Walaupun saya kurang berpuas hati antara harga dengan rasanya. Sesetengah menu terutamanya masakan yang berasaskan kicap terlampau manis buat selera saya.

Terima kasih sebab sudi membaca. Sampai jumpa lagi.

Comments

Popular posts from this blog

Makan Masak Lemak di Itik Salai Masthar, Sg Merab

Umrah for Dummy - Part 4

Bawal Power Sempoi, Teras Jernang, Bangi